Publications

2024

  • Veg-Sala, N., & Geerts, A. (05 January 2024). Consumers expectations toward luxury brands websites: a qualitative analysis through the lens of personal and interpersonal motivations. "Qualitative Market Research, 27" (1), 156 - 176. doi:10.1108/QMR-03-2023-0032
  • Carpentier, C., Ferauge, P., Vandenbulcke, V., & Deprince, E. (23 May 2024). "Qui sont ces jeunes entrepreneurs durables et quels facteurs les motivent à s'engager dans des pratiques managériales durables ?" [Paper presentation]. risques et enjeux sociétaux.
  • Deprince, E., & Geerts, A. (23 May 2024). "SME in danger : pitfalls of social networking sites in an international scale" [Paper presentation]. risques et enjeux sociétaux.
  • Deprince, E., & Pereira Pündrich, A. (14 May 2024). "Quelle communication de crise pour les PME internationalisées dans un contexte postpandémie ? Analyse approfondie par entretiens semi-directifs" [Paper presentation]. 14ème conférence annuelle Atlas-AFMI, marrakech, Morocco.

2023

  • Durieux, M., Pouleur, J.-A., & Scoubeau, C. (13 April 2023). Une approche transdisciplinaire de la problématique de la mobilité scolaire à Mons (Belgique). "Enjeux et Société, 10" (1), 132-162.
  • Correa, J. D. S., Primo, J. D. O., Balaba, N., Pratsch, C., Werner, S., Toma, H. E., Anaissi, F. J., Wattiez, R., Zanette, C. M., Onderwater, R. C. A., & Bittencourt, C. (28 March 2023). Copper(II) and Cobalt(II) Complexes Based on Abietate Ligands from Pinus Resin: Synthesis, Characterization and Their Antibacterial and Antiviral Activity against SARS-CoV-2. "Nanomaterials, 13" (7), 1202. doi:10.3390/nano13071202
  • Baco, C., Derobertmasure, A., Bocquillon, M., & Demeuse, M. (19 January 2023). Initial teacher training: Validation of a competence reference framework for the training of mentor teachers/ cooperating teachers. "Frontiers in Education, 7", 1-16. doi:10.3389/feduc.2022.1010831
  • Vachaudez, A., & Koubi, C. (October 2023). Ok Google : « Pourquoi les utilisateurs d’assistants vocaux maintiennent-ils leur utilisation de la technologie dans le temps ? ». "Décisions Marketing, 112".
  • Henry, K., & Hayette, M. (09 September 2023). "Interpret with “caution”! For a corpus-informed textual criticism of Zhang Ailing’s works translated into French". Paper presented at TREXTUALITY – Interdisciplinary Approaches to Translated and Multilingual Texts, Turku, Finland.
  • Masset, J., & Geerts, A. (06 September 2023). "A CLUSTER ANALYSIS OF LUXURY CONSUMERS ON PRIVATE SALES TRAVEL WEBSITES" [Paper presentation]. 9th Advances in Tourism Marketing Conferences, Bordeaux, France.
  • Bernard, B., Geerts, A., & Veg-Sala Nathalie. (06 September 2023). "LUXURY HOTELS : EXPLORATORY ANALYSIS OF THE DIMENSIONS OF THE SERVICE PALACE" [Paper presentation]. 9th Advances in Tourism Marketing Conferences, Bordeaux, France.
  • Deprince, E., & Geerts, A. (06 July 2023). "Social networking sites and SME: What are the risks of using social networking sites internationally?" [Paper presentation]. IRMBAM 2023.
  • Masset, J., & Geerts, A. (July 2023). "A CLUSTER ANALYSIS OF LUXURY CONSUMERS ON PRIVATE SALES TRAVEL WEBSITES" [Paper presentation]. Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management (AHTMM) Conference.
  • Geerts, A., Veg-Sala Nathalie, & Valette-Florence Pierre. (April 2023). "Want to be unique? Luxury websites attitudes and the moderating roles of social and psychological distances" [Paper presentation]. The Monaco Symposium on Luxury.
  • Masset, J., & Geerts, A. (April 2023). "A cluster analysis of luxury consumers on private sales travel websites" [Paper presentation]. The Monaco Symposium on Luxury.
  • Vachaudez, A., & Koubi, C. (23 February 2023). "Présentation “Ok Google : Pourquoi les utilisateurs d'assistants vocaux maintiennent-ils leur utilisation de la technologie dans le temps ? ”" [Paper presentation]. Mardi de la recherche, Mons, Belgium.
  • Vachaudez, A., & Geerts, A. (17 January 2023). "Présentation “Evaluer l'adoption du Voice commerce chez les jeunes consommateurs de luxe : une approche basée sur les dimensions du risque perçu”" [Paper presentation]. Mardi de la recherche, Mons, Belgium.
  • Durieux, M. (2023). "Analyse transdisciplinaire des problèmes de mobilité des élèves entre l’école et le domicile : Cas d’étude de la commune de Mons". Unpublished doctoral thesis, Marianne Durieux [Faculté d'Architecture et d'Urbanisme], Mons, Belgium. Jury: Pouleur, J.-A. (Promotor), Scoubeau, C. (Promotor), Pozniak, L., Lago, N., Vincent Kaufmann, Juan Torres, ... Waroux, T.
  • Bernard, B., Crabeck, S., & Vachaudez, A. (2023). Désirable, rare et hors du temps : Taghazout détiendrait-elle les ingrédients d'une destination slow luxe ? In S. Crabeck (Ed.), "Surf, Société et Territoire : Vers une compréhension globale de l'écosystème surf de Taghazout". Morocco: Taghazout Surf Expo.
  • Bernard, B., Geerts, A., & Veg-Sala Nathalie. (23 October 2023). "Hôtellerie de luxe : étude exploratoire des dimensions du Service Palace" [Poster presentation]. Coulisses du métier de chercheur, Mons, Belgium.
  • Vachaudez, A. (2023). "Ecrire pour attirer les visiteurs sur son site web". Paper presented at Formation : Écrire pour attirer les visiteurs sur son site web, Mons, Belgium.
  • Vachaudez, A. (2023). "ChatGPT a-t-il ringardisé les assistants vocaux ?" Belgium: La Libre Belgique.
  • Deprince, E. (2023). "Taylor Swift - Décryptage du marketing d'influence". BRUXELLES, Belgium: CANAL Z.
  • Geerts, A. (2023). "Tupperware en difficulté : la fin d'un modèle économique - Marché Matinal - RTBF". RTBF.
  • Geerts, A. (2023). "La Fashion Week et les Réseaux Sociaux - Declic : l'Invitée - RTBF". RTBF.
  • Vachaudez, A. (2023). "Présentation « Utilisation de l’intelligence artificielle pour optimiser l’expérience-client » à l'UCLouvain".
  • Vachaudez, A. (2023). "Présentation "Are you ready for Voice commerce?" au BAM Student Congress 2023".
  • Vachaudez, A. (2023). "Présentation "How can artificial intelligence technologies optimize the customer experience?" à l'UMONS".
  • Vachaudez, A. (18 December 2023). "La valeur perçue d'une innovation : le cas du Voice commerce de luxe" [Paper presentation]. Journée Marketing Belge Francophone, Louvain-La-Neuve, Belgium.
  • Bernard, B., Geerts, A., & Veg-Sala Nathalie. (17 November 2023). "Luxury hotels : exploratory analysis of the dimensions of the Service Palace" [Paper presentation]. PHD scientific day : "BREAKING GROUND: CELEBRATING 125 AND 120 YEARS OF DOCTORAL RESEARCH EXCELLENCE", Liège, Belgium.

2022

  • Deprince, E., & Moalla, E. (30 December 2022). Les réseaux sociaux numériques au sein des PME belges à l’international. "Systèmes d'Information et Management, 27" (3), 55-86.
  • Durieux, M., Pouleur, J.-A., Scoubeau, C., & Waroux, T. (06 July 2022). De l’influence des écoles sur la mobilité d’une ville moyenne : le cas révélateur de la densité d’élèves sur la ville de Mons. "Belgeo: Revue Belge de Géographie, 1". doi:10.4000/belgeo.55325
  • Geerts, A., & Masset, J. (June 2022). Luxury tourism through private sales websites: Exploration of prestige-seeking consumers’ motivations and managers’ perceptions. "Journal of Business Research, 145", 377 - 386. doi:10.1016/j.jbusres.2022.02.083
  • Deprince, E., & mayrhofer, U. (2022). L'impact des réseaux sociaux numériques sur la distance psychique perçue par les PME. "Management International".
  • Blekic, W., Bellaert, N., Lecomte, N., Kandana Arachchige, K., Mélot, H., & Rossignol, M. (2022). Cognitive flexibility and attentional patterns among trauma survivors: preliminary evidence from an eye-tracking study. "European Journal of Psychotraumatology".
  • Vachaudez, A., & Geerts, A. (08 September 2022). "Évaluer l'adoption du commerce conversationnel chez les jeunes consommateurs de luxe : une approche basée sur les dimensions du risque perçu". Paper presented at 21ème Colloque sur le Marketing Digital, paris, France.
  • Durieux, M. (10 March 2022). "Participation citoyenne et données : comment traiter les données et communiquer auprès des citoyens efficacement ? Présentation des fiches de recommandations Wal-e-cities GOV". Paper presented at Vivre la Ville 2022 l'Odyssée de la donnée, En ligne, Belgium.
  • Vachaudez, A., & Geerts, A. (27 October 2022). "Marketing et intelligence artificielle : quelles opportunités pour le secteur touristique ?" [Paper presentation]. Journées Scientifiques du Taghazout Surf Expo, Taghazout, Morocco.
  • Durieux, M., Simoens, P., Lago, N., Scoubeau, C., Pouleur, J.-A., Van Gyseghem, J.-M., Michel, A., & Gillard, N. (2022). "Smart City, participation citoyenne et mobilité : Fiches de recommandations pour optimiser l'utilisation des plateformes numériques de participation en Wallonie".
  • Durieux, M., Simoens, P., Lago, N., Scoubeau, C., & Pouleur, J.-A. (2022). Un guide de recommandations Participation citoyenne, préparé par Wal-e-Cities. "Régional-IT".
  • Deprince, E., Mayrhofer, U., & Pereira Pündrich, A. (2022). "Comment les PME exportatrices ont adapté leur communication digitale pendant la crise sanitaire?" France: The conversation.
  • Duroisin, N., & Corinne Toubeau. (2022). "Enquête de l’UMons: 1 prof sur 10 n’en peut plus du métier et songe à changer". (SudPresses). Bruxelles, Belgium: SudPresses.
  • Geerts, A. (2022). "Black Friday: Le bon plan pour faire des affaires?"
  • Geerts, A. (2022). "Les avis des internautes influencent-ils les achats en ligne ?"
  • Geerts, A. (2022). "Le succès des toutes boîtes".
  • Geerts, A. (2022). "Le Blue Monday : un nouveau buzz commercial".
  • Geerts, A. (2022). "Stromae au Jt de TF1 : Le roi de la com!"
  • Freis, B., Furgiuele, S., Kiefer, C., Ramirez, M., Tasso, M., Affolter-Zbaraszczuk, C., Harlepp, S., Boutry, S., Larbanoix, L., Meyer, F., Henoumont, C., Saussez, S., Laurent, S., & Begin, S. (14 June 2022). "Active Targeting of Head and Neck Cancer Cells with Dendronized Iron Oxide Nanoparticles and Effect of the Size and Shape of Nanoparticles for Promoting Multimodal Therapy" [Poster presentation]. 13th International Conference on the Scientific and Clinical Applications of Magnetic Carriers, Magnetic Carriers meeting, Londres, United Kingdom.
  • Vachaudez, A., & Geerts, A. (08 September 2022). "Evaluer l'adoption du Commerce conversationnel chez les jeunes consommateurs de luxe : une approche basée sur les dimensions du risque perçu" [Paper presentation]. Colloque de Marketing digital, Paris - Sorbonne, France.

2021

  • Deprince, E., mayrhofer, U., & Pereira Pündrich, A. (2021). Quelle communication de crise pour les PME internationalisées dans un contexte de pandémie? "Revue internationale des PME".
  • Veg-Sala, N., & Geerts, A. (01 June 2021). L'expérience d'achat dans les boutiques de luxe : Etude des dimensions selon les motivations d'achat des consommateurs de luxe. "Revue Management et Avenir, 2021/3" (123), 95-117.
  • Gortchanina, O. (09 November 2021). "О перспективах французского и бельгийского тургеневедения". Paper presented at ТРОЙСТВЕННЫЙ СОЮЗ: ИВАН ТУРГЕНЕВ, ПОЛИНА ВИАРДО И ГЮСТАВ ФЛОБЕР, Moscou-Paris-Mons, Russia.
  • Devriese, C., Snijders, S., De Paepe, W., & Bastiaans, R. (10 October 2021). "The CFD Design and Optimisation of a Micromix Combustor for a 100kW Hydrogen Fuelled micro Gas Turbine - Assessment of Optimal Hydrogen Injection Depth". Paper presented at Combura Symposium 2021, Soesterberg, Netherlands.
  • Konstantinidis, S., Matthis, L., Sergievskaya, A., Raquez, J. M., & Odent, J. (07 September 2021). "Flexible polymer composites prepared by magnetron sputtering of copper onto liquids". Paper presented at 10th International Workshop on Functional Nanocomposites, Varese, Villa Cagnola, Italy.
  • Durieux, M., Pouleur, J.-A., Scoubeau, C., & Lago, N. (2021). "Citizen Participation exposed to digitals : The relationship between traditional and digital tools observed on three Belgian study field". Paper presented at Hyperurbain 7 : Towards a Smart Social City | Vers une ville sociale intelligente|, Rio-de-Janeiro, Brazil.
  • Olivier, B., Verlinden, O., & Kouroussis, G. (2021). "Comparison of X-T and X-X co-simulation techniques applied on railway dynamics". Paper presented at COSIM 2021 - International Symposium on Co-Simulation and Solver Coupling in Dynamics, virtual conference, Spain.
  • Deprince, E., mayrhofer, U., & Pereira Pündrich, A. (2021). "Quelle communication de crise pour les PME internationalisées dans un contexte de pandémie ?" Paper presented at 11ème conférence ATLAS AFMI, SABANA, Colombia.
  • Geerts, A. (2021). "Luxury Brands Websites' Evolution: Does it Fit with Personal and Interpersonal Luxury Consumption?" Paper presented at Monaco Symposium on Luxury, Monaco, Monaco.
  • Geerts, A., & Masset, J. (2021). "PRESTIGE- SEEKING CONSUMERS - MOTIVATIONS TO CONSUME OR NOT LUXURY TOURISM THROUGH PRIVATE SALES WEBSITES". Paper presented at Monaco Symposium on Luxury, Monaco, Monaco.
  • Fagniart, S., Delvaux, V., Harmegnies, B., Piccaluga, M., & Huet, K. (25 June 2021). "A longitudinal acoustic study of a phonetic disorder affecting the production of voiced stops". Poster session presented at 18th biennial conference of the International Clinical Phonetics and Linguistics Association (ICPLA 2021), Glasgow, Unknown/unspecified.
  • Vachaudez, A., Koubi, C., Cornelis, G., & Etienne, E. (03 September 2021). "Comment les utilisateurs d'assistants vocaux maintiennent-ils leur utilisation de la technologie dans le temps ?" Paper presented at Colloque de Marketing digital, Paris - Sorbonne, France.
  • Durieux, M. (2021). "Comment sensibiliser les parents d'élèves (et les élèves) à l'utilisation d'autres modes de déplacements que la voiture ? Présentation dans le cadre du mois du doctorant lors du cours 'Séminaire de marketing' de Chantal Scoubeau".
  • Deprince, E. (2021). Les PME et la crise du Covid-19. "la libre entreprise".
  • Pouleur, J.-A., Durieux, M., Scoubeau, C., & Waroux, T. (2021). Mons: que de kilomètres inutiles parcourent nos enfants pour aller à l'école! "La province".
  • Geerts, A. (2021). Mono Mania. "Le Vif Weekend".
  • Pouleur, J.-A., Durieux, M., & Scoubeau, C. (2021). Pour en finir avec les «enfants-paquets» et les bouchons à Mons. "La province".
  • Vachaudez, A. (2021). "Une nouvelle façon de vendre grâce à l'inbound marketing". Bruxelles, Belgium: Fokus.
  • Durieux, M., & Scoubeau, C. (2021). "Atelier Université des Enfants à Mons (UDEM) : Comment me rendre de l'école à la maison ?"
  • Geerts, A. (2021). "Le succès des sneakers".
  • Geerts, A. (2021). "Le succès des sneakers".
  • Geerts, A. (2021). "Ikea et l'économie circulaire".

2020

  • Pozniak, L., & Scoubeau, C. (15 July 2020). Quel investisseur êtes-vous ? Proposition de profils. "Revue Management et Avenir, 117", 83-102.
  • Deprince, E. (16 October 2020). "Social Networking Sites in the SMEs internationalization process". Paper presented at Canadian Council for Small Business and Entrepreneurship 2020, Toronto, Canada.
  • Duroisin, N. (23 January 2020). "Évaluations des habiletés visuoconstructives auprès d'élèves typiques et dyspraxiques : épreuves neuropsychologiques ou imageries cérébrales ? Quelles pratiques d'évaluation pour quels buts ?" Paper presented at 32e colloque de l'ADMEE-EUROPE, Casablanca, Morocco.
  • Vachaudez, A., & Geerts, A. (2020). "LE VOICE COMMERCE POUR LES MARQUES DE LUXE : REVUE DE LITTERATURE ET PROPOSITION D'UN MODELE CONCEPTUEL". Paper presented at 19eme edition Colloque sur le Marketing Digital, Paris - Sorbonne, France.
  • Geerts, A. (2020). La mode belge à la loupe. "Le vif week-end".
  • Vachaudez, A. (2020). "La voix, l’avenir du luxe". Bruxelles, Belgium: La Libre Belgique.
  • Simoens, P., Durieux, M., Lago, N., Scoubeau, C., & Pouleur, J.-A. (2020). "Séminaire sur la participation citoyenne liée au cadre de vie : Vers une mobilité plus durable avec la Smart City".
  • Simoens, P., Durieux, M., Lago, N., Scoubeau, C., & Pouleur, J.-A. (2020). "Séminaire sur la participation citoyenne liée au cadre de vie : Vers une mobilité plus durable avec la Smart City".

2019

  • Deprince, E., & Geerts, A. (2019). EVIDENCE ON EXPECTATIONS OF LUXURY VS NON-LUXURY CONSUMERS ON FACEBOOK LUXURY BRAND PAGES? "Global Journal of Business Research".
  • Deprince, E., & Geerts, A. (02 December 2019). "Social Networking Sites and SMEs: What are the risks to use social networking sites in their internationalisation process?" Paper presented at 2nd International Conference on Digital, Innovation, Entrepreneurship & Financing, Valencia, Spain.
  • Durieux, M., Pouleur, J.-A., Scoubeau, C., & Lago, N. (30 October 2019). "Citizen Participation exposed to digitals : The relationship between traditional and digital tools observed on three Belgian study field". Paper presented at Hyperurbain 7 : Towards a Smart Social City | Vers une ville sociale intelligente|, Rio-de-Janeiro, Brazil.
  • Geerts, A., Valette-Florence, P., & Veg-Sala, N. (20 September 2019). "Luxury Brands Websites: Beyond 'The Internet Dilemna' - A Latent Transition Analysis". Paper presented at The Mystique of Luxury Brands, Tokyo, Japan.
  • Geerts, A., & Masset, J. (01 September 2019). "Very Chic Voyage Privé Too Good To Be True? An Analysis Of Managers' And Consumers' Perceptions Of Online Luxury Tourism". Paper presented at The 8th Advances in Tourism Marketing Conference, Namur, Belgium.
  • Lago, N., Durieux, M., Pouleur, J.-A., Scoubeau, C., Elsen, C., & Clémentine, S. (01 August 2019). "Citizen Participation through Digital Platforms: the Challenging Question of Data Processing for Cities: Proceedings of the Eighth International Conference on Smart Cities, Systems, Devices and Technologies". Paper presented at SMART2019 The Eighth International Conference on Smart Cities, Systems, Devices and Technologies, Nice, France.
  • Deprince, E., & Geerts, A. (09 July 2019). "Réseaux sociaux numériques et PME : Quels sont les risques d'utilisation des réseaux sociaux numériques à l'international ?" Paper presented at 10th International Research Meeting in Business and Management, Nice, France.
  • Pouleur, J.-A., Romariz Peixoto, L., & Lago, N. (20 June 2019). "L'image des quartiers : l'infranchissable coupure ou l'enviable résilience ?" Paper presented at 21èmes Rencontres Internationales en Urbanisme de l'APERAU à Strasbourg du 16 au 21 juin 2019. Métropoles au XXIe siècle: Coupures - coutures - soudures: comment (re)faire la ville ?, Strasbourg, France.
  • Deprince, E. (18 June 2019). "L'USAGE DES RÉSEAUX SOCIAUX NUMÉRIQUES DIFFÈRE-T-IL EN FONCTION DU PROCESSUS D'INTERNATIONALISATION DES PME ?" Paper presented at 9ème conférence ATLAS afmi, Fribourg, Unknown/unspecified.
  • Scoubeau, C., Durieux, M., Lago, N., & Pouleur, J.-A. (06 March 2019). "Does Digital Citizen participation allow a better taking into account of the needs of the Citizens ?" Paper presented at 10th International Symposium 'The emergence of the Smart City: stakes, challenges, practices and impacts for public governance', Esch-sur-Alzette/Belval, Luxembourg.
  • Deprince, E., & Geerts, A. (2019). "Social Networking Sites and SMEs: What are the risks to use social networking sites in their internationalisation process?" Paper presented at 2nd International Conference on Digital, Innovation, Entrepreneurship & Financing, Valencia, Spain.
  • Geerts, A., Valette-Florence, P., & Veg-Sala, N. (2019). "Luxury Brands Websites: Beyond 'The Internet Dilemna' - A Latent Transition Analysis". Paper presented at The Mystique of Luxury Brands, Tokyo, Japan.
  • Geerts, A., & Masset, J. (2019). "Very Chic Voyage Privé Too Good To Be True? An Analysis Of Managers' And Consumers' Perceptions Of Online Luxury Tourism". Paper presented at The 8th Advances in Tourism Marketing Conference, Namur, Belgium.
  • Deprince, E., & Geerts, A. (2019). "Réseaux sociaux numériques et PME : Quels sont les risques d'utilisation des réseaux sociaux numériques à l'international ?" Paper presented at 10th International Research Meeting in Business and Management, Nice, France.
  • Deprince, E., & Moalla, E. (2019). "L'USAGE DES RÉSEAUX SOCIAUX NUMÉRIQUES DIFFÈRE-T-IL EN FONCTION DU PROCESSUS D'INTERNATIONALISATION DES PME ?" Paper presented at 9ème conférence ATLAS afmi, Fribourg, Unknown/unspecified.
  • Lago, N., Durieux, M., Pouleur, J.-A., Scoubeau, C., Elsen, C., & Clémentine, S. (2019). "Citizen Participation through Digital Platforms: the Challenging Question of Data Processing for Cities: Proceedings of the Eighth International Conference on Smart Cities, Systems, Devices and Technologies". Paper presented at SMART2019 The Eighth International Conference on Smart Cities, Systems, Devices and Technologies, Nice, France.
  • Dallons, M., & Tagliatti, V. (21 November 2019). "Contribution of in vitro 1H-NMR metabonomics for studying doxorubicin-induced cardiotoxicity and protective effects of dexrazoxane". Poster session presented at EMBO-EMBL Symposium - Metabolism Meets Epigenetics 2019, Heidelberg, Germany.
  • Lago, N., Durieux, M., Scoubeau, C., & Pouleur, J.-A. (05 March 2019). "Plateformes numériques de participation citoyenne, une opportunité pour la gouvernance de la smart city ?" Poster session presented at Mardi des Chercheurs, Mons, Belgium.
  • Durieux, M., Ngambi, L., Waroux, T., Pouleur, J.-A., Simoens, P., & Scoubeau, C. (2019). "Etude de cartographies des données des déplacements des élèves domicile-écoles en Wallonie, Wal-e-cities".
  • Durieux, M., Lago, N., Pouleur, J.-A., Scoubeau, C., & Simoens, P. (2019). "Diagnostic de la gouvernance urbaine numérique à Mons et Tournai, Wal-e-cities".
  • Deprince, E. (2019). Les risques des réseaux sociaux. "La libre Entreprise".
  • Blanckaert, S., Becue, V., Bollen, L., Gluck, D., Holoffe, E., Suinen, C., Danhaive, L., saussez, G., lefebvre, L., plutniak, V., & agnes, S. (2019). "JARDIN d 'expériences".

2018

  • Mahmoudi, S., & Belarbi, M. A. (2018). Towards a Smart Selection of Cloud Resources for Multimedia Big Data Computing. In "3rd NESUS Winter School and PhD Symposium on Data Science and Heterogeneous Computing". COST IC 1305.
  • Deprince, E., & Arnone, L. (2018). Les réseaux sociaux numériques: analyse de leurs utilisations dans le cadre de l'internationalisation des petites entreprises. "Management International".
  • Pouleur, J.-A., Lago, N., Scoubeau, C., & Simoens, P. (31 January 2018). La participation urbaine numérique en urbanisme, une simple amplification des processus existants ? : Le cas de la plateforme citoyenne « Demain, Mons ». "Terminal: Technologie de l'Information, Culture, Société, 122" (2018).
  • Mathieu, V., & et al (JPAC). (05 May 2018). What is the right formalism to search for resonances? II. The pentaquark chain. "European Physical Journal C. Particles and Fields, 78" (9), 727.
  • Laribi, S., Dubois, L., De Weireld, G., & Thomas, D. (01 May 2018). Simultaneous Absorption of SO2 and CO2 from Conventional and Partial Oxy-fuel Cement Plant Flue Gases. "Chemical Engineering Transactions, 69".
  • Durieux, M., Pouleur, J.-A., Scoubeau, C., Lago, N., & Simoens, P. (07 November 2018). "Séminaire Smart Governance 'La puissance des données au service des territoires' : Atelier Wal-e-cities : Contextualisation de la Smart City et présentation des premiers résultats de l'analyse de la plateforme DemainMons.be". Paper presented at Séminaire Smart Governance : La puissance des données au service du territoire, Gosselies, Belgium.
  • Deprince, E., & Moalla, E. (23 May 2018). "RESEAUX SOCIAUX NUMERIQUES ET PME : QUEL ROLE DANS LE PROCESSUS D'INTERNATIONALISATION TRADITIONNEL VS BORN GLOBALS ?" Paper presented at 8ème Conférence Atlas AFMI, Paris, France.
  • Deprince, E. (21 May 2018). "Internationalisation des PME au travers des réseaux sociaux numériques". Paper presented at 8ème Conférence Atlas AFMI, Paris, France.
  • Buchet, A., Deprince, E., Fays, V., Radermecker, L., & Sukadi A Sukadi, E. (18 May 2018). "La gouvernance". Paper presented at PhD -r-evolution, la maison des doctorants, Mons, Belgium.
  • Deprince, E. (15 May 2018). "Internationalisation des PME au travers des réseaux sociaux numériques: avancement thèse". Paper presented at 34ème congrès international de l'AFM, Strasbourg, France.
  • Geerts, A., & Veg-Sala, N. (12 April 2018). "IDENTIFYING DIMENSIONS OF LUXURY SHOPPING EXPERIENCE (LSE): A SOCIO-SEMIOTICS APPROACH'". Paper presented at Monaco Symposium on Luxury, Monaco, Monaco.
  • Geerts, A., & Masset, J. (23 March 2018). "Very Chic, Voyage Privé ... Le nouveau visage de la consommation du tourisme de luxe en ligne". Paper presented at Journée Marketing du Grand Est, Mons, Belgium.
  • Deprince, E., & Moalla, E. (2018). "Réseaux sociaux numériques: Quel rôle dans le processus d'internationalisation traditionnel vs Born Globals?" Paper presented at 8ème Conférence Atlas AFMI, Paris, France.
  • Deprince, E., & Moalla, E. (2018). "RESEAUX SOCIAUX NUMERIQUES ET PME : QUEL ROLE DANS LE PROCESSUS D'INTERNATIONALISATION TRADITIONNEL VS BORN GLOBALS ?" Paper presented at 8ème Conférence Atlas AFMI, Paris, France.
  • Geerts, A., & Veg-Sala, N. (2018). "IDENTIFYING DIMENSIONS OF LUXURY SHOPPING EXPERIENCE (LSE): A SOCIO-SEMIOTICS APPROACH". Paper presented at Monaco Symposium on Luxury, Monaco, Monaco.
  • Geerts, A., & Masset, J. (2018). "Very Chic, Voyage Privé ... Le nouveau visage de la consommation du tourisme de luxe en ligne". Paper presented at Journée Marketing du Grand Est, Mons, Belgium.
  • Caulier, G., Claereboudt, E., Flammang, P., Gerbaux, P., & Eeckhaut, I. (28 May 2018). "SNIFFING OUT DISEASE: ULCERATED HOLOTHUROIDS INDUCE DIFFERENT CHEMOTAXIS BEHAVIORS IN SYMBIOTIC AND PREDATORY CRABS". Poster session presented at 16th International Echinoderm Conference, Nagoya , Unknown/unspecified.
  • Scoubeau, C., & Pozniak, L. (2018). Identifiez votre profil d'investisseur. "La Libre Entreprise".

2017

  • Pozniak, L., & Scoubeau, C. (29 November 2017). Understanding Belgian Individual Investors: Complementarity of Qualitative and Quantitative Methodologies in a Grounded Theory Approach. "International Journal of Business Administration, 8" (7), 154-160. doi:10.5430/ijba.v8n7p154
  • Debauche, O., Mahmoudi, S., Andriamandroso, A. L. H., Manneback, P., Bindelle, J., & Lebeau, F. (27 June 2017). Web-based cattle behavior service for researchers based on the smartphone inertial central. "Procedia Computer Science, 110", 110-116. doi:10.1016/j.procs.2017.06.127
  • Scoubeau, C., & Pozniak, L. (09 June 2017). Information research by individual investors : Evidence from Belgium. "Global Journal of Business Research, 11" (2), 79-89.
  • Geerts, A., & Deprince, E. (08 December 2017). "Luxe et Réseaux Sociaux : Proposition d'une Typologie des Fans des pages Facebook des Marques de Luxe". Paper presented at LUXE : ENJEUX, DEFIS ET PERSPECTIVES, Paris, France.
  • Scoubeau, C., & Pozniak, L. (05 December 2017). "Existe -t-il un profil d'investisseur individuel en Belgique ?" Paper presented at Réunion du club des investisseurs Pactol, Bruxelles, Belgium.
  • Deprince, E. (13 October 2017). "Internationalisation des PME au travers des réseaux sociaux numériques". Paper presented at 1ÈRE JOURNÉE DE RECHERCHE EN MANAGEMENT EXPORT, Paris, France.
  • Scoubeau, C., & Pozniak, L. (14 June 2017). "How to communicate with belgian private investors?" Paper presented at Séminaire de recherche Trust Media, Bruxelles, Belgium.
  • Deprince, E., & Geerts, A. (25 May 2017). "Facebook and Luxury Brands: What are the expectations of luxury consumers vs non consumers on the Facebook luxury brands pages?" Paper presented at Global Conference on Business and Finance, San Jose, Costa Rica.
  • Deprince, E., & Geerts, A. (2017). "Facebook and Luxury Brands: What are the expectations of luxury consumers vs non consumers on the Facebook luxury brands pages?" Paper presented at Global Conference on Business and Finance, San Jose, Costa Rica.
  • Racat, M., & Geerts, A. (2017). "WHO DO YOU LISTEN TO? YOUR VIRTUAL MOBILE APPLICATION'S ADVICE OR YOUR FAVORITE DIGITAL INFLUENCER'S, MAKE YOUR CHOICE". Paper presented at 33ème Congrès International de l'Association Française du Marketing, Tours, France.
  • Geerts, A., & Veg-Sala, N. (2017). "LUXURY BRAND ON INTERNET: AN ANALYSIS OF WEBSITES DIMENSIONS AND WEBSITES TYPOLOGY'S EVOLUTION". Paper presented at 33ème Congrès International de l'Association Française du Marketing, Tours, France.
  • Geerts, A. (2017). Very Chic, Voyage Privé... Trop beau pour être vrai ou nouvelle manière de consommer. "La Libre 23/12/2017".

2016

  • Deprince, E., & Arnone, L. (2016). SMALL FIRMS INTERNATIONALIZATION: REDUCING THE PSYCHIC DISTANCE USING SOCIAL NETWORKS. "Global Journal of Business Research".
  • Deprince, E., & Arnone, L. (08 December 2016). "Réseaux sociaux et PME : La distance psychique fait-elle encore peur aux petites entreprises dans un processus international ?" Paper presented at VERS UNE TRANSFORMATION MARKETING ET DIGITALE DE L'ENTREPRISE ET DE SES ROLES ?, Paris, France.
  • Deprince, E., & Arnone, L. (13 October 2016). "Réseaux sociaux et PME : nouveaux outils marketing à l'international ?" Paper presented at 19ème colloque international E.Thil, Roubaix, France.
  • Deprince, E. (09 September 2016). "Contribution des réseaux sociaux numériques à la réduction de la distance psychique dans le processus d'internationalisation : une approche quantitative du cas des PME Belges Elodie Deprince". Paper presented at 15ème Journée de Recherche sur le Marketing Digital, Paris, France.
  • Deprince, E., & Arnone, L. (11 July 2016). "Les réseaux sociaux sont-ils devenus indispensables dans une stratégie d'internationalisation chez les PME ?" Paper presented at 7th International Research Meeting in Business and Management, Nice, France.
  • Deprince, E., & Arnone, L. (09 June 2016). "Les réseaux sociaux : quelles opportunités pour les PME dans leur processus d'internationalisation ?" Paper presented at 6ème Conférence d'Atlas AFMI, Nice, France.
  • Collet, H., Collin, J.-P., Bostyn, F., & Baele, J.-M. (01 December 2016). "New contributions to the flint mining activity in Spiennes: flint characterisation and distribution of the Spiennes flint in Western Belgium and Northern France" [Paper presentation]. Flint in time and space - Time and space in flint. 1-3 Dec, Warsaw, Poland.
  • Deprince, E., & Arnone, L. (2016). "Contribution des réseaux sociaux numériques à la réduction de la distance psychique dans le processus d'internationalisation : une approche quantitative du cas des PME Belges". Paper presented at 15ème Journée de Recherche sur le Marketing Digital, Paris, France.
  • Deprince, E. (2016). "Réseaux sociaux et PME : nouveaux outils marketing à l'international ?" Paper presented at 19ème colloque international E.Thil, Roubaix, France.
  • Deprince, E. (2016). "Les réseaux sociaux : quelles opportunités pour les PME dans leur processus d'internationalisation ?" Paper presented at 6ème Conférence d'Atlas AFMI, Nice, France.
  • Deprince, E., & Arnone, L. (2016). "Les réseaux sociaux : quelles opportunités pour les PME dans leur processus d'internationalisation ?" Paper presented at 6ème Conférence d'Atlas AFMI, Nice, France.
  • Pozniak, L., & Scoubeau, C. (2016). "Individual investors and Internet Financial Communication". Paper presented at 81th International Atlantic Economic Conference, Lisbonne, Portugal.
  • Vandaele, A., & Tuyttens, D. (2016). "On the computational complexity of the Cover Printing Problem" [Paper presentation]. 28th European Conference on Operational Research, Poznan, Poland.
  • Scoubeau, C., & Pozniak, L. (18 May 2016). "La bourse, un jeu?" Poster session presented at 9ème édition de la Matinée des Chercheurs 2016 (MdC2016), Valenciennes, France.
  • Bocquillon, M., Derobertmasure, A., & Demeuse, M. (2016). "Guide pour « interpréter adéquatement les situations vécues en classe et autour de la classe en mobilisant des connaissances en sciences humaines » et « gérer et évaluer des situations d'apprentissage »".
  • Deprince, E. (2016). Des PME 2.0. "la libre entreprise".

2015

  • Veg-Sala, N., & Geerts, A. (01 December 2015). Le paradoxe de la distribution des marques de luxe face à l'e-commerce : proposition d'une typologie de consommateurs et de son évolution dans le temps. "Décisions Marketing, 80", 69-85.
  • Scoubeau, C. (01 February 2015). To re-create life in the cities : the LICI project. "International Advances in Economic Research, 21" (1), 125_126.
  • Rasamiravakaa, T., Duez, P., El Jaziri, M., & Labtani, Q. (01 January 2015). The formation of biofilms by Pseudomonas aeruginosa: a review of the natural and synthetic compounds interfering with control mechanisms. "BioMed Research International, Article ID 759348". doi:10.1155/2015/759348
  • Deprince, E., & Arnone, L. (08 July 2015). "How can social networking sites facilitate the internationalisation of the small firm? An investigation of the concept of psychic distance". Paper presented at Magic in Marketing, Limerick, Ireland.
  • Geerts, A., & Veg-Sala, N. (20 May 2015). "L'expérience de magasinage en boutique et en ligne pour les marques de luxe :Etude exploratoire sur les dimensions du concept". Paper presented at 31ème Congrès International de l'Association Française du Marketing, Marrakech, Morocco.
  • Deprince, E., & Arnone, L. (03 April 2015). "How can social networking sites facilitate the internationalisation of the small firm? Business relationships and cultural aspects of the concept of psychic distance". Paper presented at La 12ème Journée Humanisme et Gestion, Mons, Belgium.
  • Pieropan, L. (05 November 2015). "La « poésie brève » en Belgique francophone (1960-2010)" [Paper presentation]. Brevitas. Parcours esthétiques entre la forme brève et le fragment dans la littérature occidentale, Trento, Italy.
  • Deprince, E., & Arnone, L. (2015). "How can social networking sites facilitate the internationalisation of the small firm? An investigation of the concept of psychic distance". Paper presented at Magic in Marketing, Limerick, Ireland.
  • Veg-Sala, N., & Geerts, A. (2015). "L'expérience de magasinage en boutique et en ligne pour les marques de luxe :Etude exploratoire sur les dimensions du concept". Paper presented at 31ème Congrès International de l'Association Française du Marketing, Marrakech, Morocco.
  • Deprince, E. (2015). "How can social networking sites facilitate the internationalisation of the small firm? Business relationships and cultural aspects of the concept of psychic distance". Paper presented at La 12ème Journée Humanisme et Gestion, Mons, Belgium.
  • Allart, M., Cultrera, L., Deprince, E., Godfroid, C., & Vermeylen, G. (2015). "Union representatives: intermediary actors within company and society". Paper presented at GBC Winter Conference, Tignes, France.
  • Deprince, E., & Arnone, L. (28 May 2015). "HOW DO SOCIAL NETWORKS CONTRIBUTE TO THE INTERNATIONALISATION OF SMALL FIRMS". Poster session presented at The European marketing academic, Leuven, Belgium.
  • Deprince, E. (15 March 2015). "Réseaux sociaux et PME (Matinée des chercheurs UMONS2015)". Poster session presented at 8ème édition de la Matinée des Chercheurs 2015 (MdC2015), Mons, Belgium.
  • Geerts, A. (2015). Miroir, dis moi si tu es virtuel! "La Libre".
  • Scoubeau, C. (2015). "la marque 'je suis Charlie'".

2014

  • Veg-Sala, N., & Geerts, A. (2014). Typologie des frontières du service après-vente en horlogerie : analyse par les perceptions des consommateurs. In "Services après-vente horlogers: nouvelles exigences" (pp. 15-40). Editions Lep.
  • Geerts, A., & Veg-Sala, N. (20 November 2014). Le luxe et Internet : Evolutions d'un paradoxe. "Revue Management et Avenir, 2014/5" (71), 111-128.
  • Scoubeau, C., & Balasse, A. (01 February 2014). Relational Strategies and Competitiveness. "International Advances in Economic Research, 20" (1), 115-116.
  • Deprince, E. (23 October 2014). "Le rôle des réseaux sociaux dans l'internationalisation des petites entreprises". Paper presented at Journée de rentrée de l'école doctorale de gestion, ULB, Belgium.
  • Deprince, E. (12 September 2014). "Le rôle des réseaux sociaux dans l'internationalisation des petites entreprises". Paper presented at 13ème Journée de recherche sur le marketing digital, Paris, France.
  • Scoubeau, C. (04 April 2014). "Urban Lifestyle Points and the lively cities project : a way to recreate life in the cities". Paper presented at 77th International Atlantic Economic Conference, Madrid, Spain.
  • Arnone, L., & Deprince, E. (2014). "Le role des réseaux sociaux dans l'internationalisation des petites entreprises". Paper presented at 13ème Journée de recherche sur le marketing digital, Paris, France.
  • Arnone, L., Geerts, A., & Pace, S. (2014). "Dimensions of the user digital experience on social networking sites: the case of luxury brands' fan pages". Paper presented at 19th International Conference on Corporate and Marketing Communications, Milan, Italy.
  • Arnone, L. (2014). "Implementing and managing social media marketing within SMEs". Paper presented at 19th International Conference on Corporate and Marketing Communications, Milan, Italy.
  • Arnone, L., & Ferauge, P. (2014). "Social Media Strategies in SMEs : implementation and management under internal resource constraints". Paper presented at 11th INTERNATIONAL CONFERENCE GABERIC, New York, United States.
  • Scoubeau, C. (2014). le marketing au service de la ville. "La Libre".
  • Scoubeau, C., & projet interreg IVB Lively CIties. (2014). "Lively Cities Toolbox".
  • Scoubeau, C., & Projet Interreg IV B Lively CIties. (2014). "Lively CIties Toolbox" (Scoubeau, C., & projet interreg IVB Lively CIties, Trans.).
  • Scoubeau, C., & Projet Interreg IV B Lively CIties. (2014). "Lively Cities Toolbox" (Scoubeau, C., & projet interreg IVB Lively CIties, Trans.).
  • Scoubeau, C. (2014). "impact des campagnes de communication des marques d'electroménager suite à la qualification des diables rouges".
  • Yamani, A., Bunel, V., Antoine, M.-H., De Prez, E., Huisson, C., Stévigny, C., Elachouri, M., Duez, P., & Nortier, J. (30 September 2014). "Remèdes traditionnels à base d'aristoloches et de bryone dioïque dans le Maroc oriental: risque d'intoxication des populations exposées". Poster session presented at 16ème Réunion commune de la Société de Néphrologie et de la Société Francophone de Dialyse, St Etienne, France.

2013

  • Geerts, A. (01 December 2013). Cluster Analysis of Luxury Brands on the Internet. "International Journal of Imaging and Robotics, 6" (2), 79-93.
  • Mao, H., Laurent, S., Chen, W., Akhavan, O., Imani, M., & Mahmoudi, M. (24 January 2013). Graphene: Promises, Facts, Opportunities, and Challenges in Nanomedicine. "Chemical Reviews, 113", 3407-3424.
  • Scoubeau, C. (20 September 2013). "partage de l'espace public et création du lien social". Paper presented at 10ème journée d'études sur la consommation et le marketing méditerranéens, Marseille, France.
  • Scoubeau, C. (01 July 2013). "De la gestion centre-ville au Place Making". Paper presented at 13ème rencontre sur la prospective des métiers : prospective des métiers de la ville de demain, Deauville, France.
  • Geerts, A. (09 April 2013). "Analyse Typologique des Marques de Luxe sur Internet: Application aux Secteurs de la Mode". Paper presented at Colloque Sciences et Décisions Marketing, La Sorbonne, Paris, France.
  • Balasse, A., & Scoubeau, C. (04 April 2013). "Strategic alliances and performance in a belgian industriel context". Paper presented at International Atlantic Economic Society, Vienne, Austria.
  • Lago, N. (24 March 2013). "Outil d'aide à la prise en compte des dimensions sensibles lors de la conception d'espace". Paper presented at Séminaire Doctoral 24-04-13, FAU, Belgium.
  • Bruyninckx, M. (15 April 2013). "Les caractéristiques d'un contexte extrême" [Paper presentation]. Séminaire doctoral 'La notion de stress post traumatique en traduction et en interprétation', Mons, Belgium.
  • Scoubeau, C., & Calonger, J.-L. (2013). "De la gestion centre-ville au Place Making". Paper presented at 13ème rencontre sur la prospective des métiers : prospective des métiers de la ville de demain, Deauville, France.
  • Geerts, A. (2013). "Luxury Brands on the Internet: a Fourfold Typology". Paper presented at Global Conference on Business and Finance, San Jose, Costa Rica.
  • Scoubeau, C., & Calonger, J.-L. (12 March 2013). "recréer la vie en ville". Poster session presented at Matinée des chercheurs ( MDC'2013), Mons, Belgium.
  • Pourtois, J.-P., Desmet, H., Lahaye, W., Couvreur, P., Della Piana, V., Hachat, A., Hardy, F., Houx, M., Humbeeck, B., & Tutak, A. (2013). "Parents partenaires de l'éducation. Recherche-action visant la coéducation et la stimulation du langage de l'enfant en maternelle : Article de synthèse". Eprint/Working paper retrieved from https://orbi.umons.ac.be/20.500.12907/28427.
  • Pieropan, L. (Ed.). (2013). "Le Monde de Charles Bertin". Bruxelles, Belgium: AML - La Renaissance du Livre.
  • Salade, L. (2013). "Optimisation de la technique d'échantillonnage headspace dans le cadre de l'analyse des huiles essentielles". Unpublished master thesis, Université de Mons. Jury: Duez, P. (Promotor).

2012

  • Geerts, A., & Veg-Sala, N. (2012). Gestion de la cohérence des récits des marques de luxe sur Internet : étude sémiotique et analyse comparée des secteurs de la maroquinerie et de la joaillerie. "Revue Française du Marketing".
  • Dufour, T., Hubert, J., Viville, P., Duluard, C. Y., Desbief, S., Lazzaroni, R., & Reniers, F. (01 January 2012). PTFE Surface Etching in the Post-Discharge of a Scanning RF Plasma Torch: Evidence of Ejected Fluorinated Species. "Plasma Processes and Polymers, 9", 820-829.
  • Geerts, A., & Veg-Sala, N. (2012). "Perspectives managériales et consuméristes du luxe sur Internet : Des années 1990 à nos jours". Paper presented at 11ème journée de recherche sur le E-Marketing - AFM, Université Paris 1 Panthéon Sorbonne, France.
  • Dechamps, N., Bagein, M., Benjelloun, M., & Mahmoudi, S. (2012). "Boosting Open-Source Database Engines with Graphics Processors". Paper presented at P2P, Parallel, Grid, Cloud and Internet Computing (3PGCIC), 2012 Seventh International Conference on, Victoria, Canada. doi:10.1109/3PGCIC.2012.83
  • Geerts, A. (2012). "Marques de luxe sur Internet : Typologie du comportement communicationnel en ligne". Paper presented at 11ème journée de recherche sur le E-Marketing - AFM, Université Paris 1 Panthéon Sorbonne, France.
  • Scoubeau, C., & Calonger, J.-L. (2012). "How to develop an Urban Livestyle Point: or how to turn a non descript plublic space into the place to be". Paper presented at International COnference Place Branding - special edition, Utrecht, Netherlands.
  • Geerts, A. (2012). "Etude du comportement communicationnel en ligne des marques de luxe: Proposition d'une typologie". Unpublished doctoral thesis, Université de Mons. Jury: Scoubeau, C. (Promotor), Comblé, K., Poiret, C., Lemoine, J.-F., & Roux, E.
  • Geerts, A. (2012). Marques de luxe inégales... sur la toile. "La Libre Belgique 22/09/2012".

2011

  • Scoubeau, C., & Calonger, J.-L. (2011). Comment créer du désir sur de petits espaces urbains ?: Urban Lifestyle Point (ULP). "Cahiers Nouveaux (Les)", (80), 65-73.
  • Arnone, L., & Decrop, A. (2011). Construire une Communauté de Marque: le Cas des clubs de Vacances Lookéa. "Décisions Marketing", (64), 35-46.
  • Arnone, L., Ferauge, P., Geerts, A., & Pozniak, L. (01 July 2011). Corporate social responsibility : Internet as Communication tool towards stakeholders. "Journal of Modern Accounting and Auditing, 7" (7), 697 - 708.
  • Pozniak, L., Ferauge, P., Arnone, L., & Geerts, A. (01 May 2011). DETERMINANTS OF INTERNET CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY COMMUNICATION. "Global Journal of Business Research, 5" (4), 1-14.
  • Scoubeau, C., Geerts, A., & Arnone, L. (01 March 2011). Event sponsoring as a communication tool to tribes : international brands versus consumer point of view. "Journal of Business and Economics, 2" (3), 198-208.
  • Geerts, A., & Veg-Sala, N. (26 January 2011). Evidence on Internet Communication Management Strategies for Luxury Brands. "Global Journal of Business Research, 5" (5), 81-94.
  • Surin, C., Geerts, A., Arnone, L., & Scoubeau, C. (22 March 2011). "Perspective Triadique sur la Recherche en Marketing : Consommateurs, Marques et Entreprises". Poster session presented at 6ème édition de la Matinée des Chercheurs (MDC 2011), Mons, Belgium.

2010

  • Arnone, L. (2010). Web 2.0 et communautés de marque autour d'un produit touristique: le cas des Clubs Lookéa. In "Le touriste consommateur. Comprendre les comportements pour améliorer son efficacité marketing" (pp. 257-278). De Boek Coll. Les Métiers du Tourisme.
  • Scoubeau, C., & Balasse, A. (01 December 2010). Approche multidimensionnelle des déterminants de la compétitivité en milieu industriel. "Revue Française de Gestion Industrielle, 29" (4), 7-30.
  • Colot, O., Arnone, L., Croquet, M., Geerts, A., & Pozniak, L. (19 July 2010). Company Managed Virtual Communities in Global Brands Strategy. "Global Journal of Business Research, 2" (81), 16.
  • Arnone, L., Colot, O., Croquet, M., Geerts, A., & Pozniak, L. (01 April 2010). Company managed virtual communities in global brands strategy. "Global Journal of Business Research, 4" (2), 97-112.
  • Arnone, L., Colot, O., Croquet, M., Geerts, A., & Pozniak, L. (2010). Internet comme vecteur de communication financière : une analyse des entreprises du Marché Libre. "Revue Sciences de Gestion", (242), 49-56.
  • Scoubeau, C. (2010). "Problématique du marketing des projets industriels". Editions Universitaires Européennes.
  • Ferauge, P., Arnone, L., Geerts, A., & Pozniak, L. (2010). "DETERMINERS OF CSR COMMUNICATION ON THE WEB". Paper presented at Global Academy of Business and Economic Research, New York, United States.
  • Geerts, A., & Veg-Sala, N. (2010). "Luxe et e-commerce ou comment les marques peuvent-elles gérer le paradoxe entre sélectivité et outil de vente du marché de masse ?" Paper presented at 9ème journée de recherche sur le e-marketing, Université de Paris 1 Panthéon Sorbonne , France.
  • Arnone, L., Geerts, A., Ferauge, P., & Pozniak, L. (2010). "Communautés de consommateurs B-to-C : approche des stratégies internationales". Paper presented at 9ème Journée de Recherche sur le e-Marketing, Paris (Université Panthéon-Sorbonne), France.
  • Arnone, L., Ferauge, P., Geerts, A., & Pozniak, L. (2010). "Responsabilité sociétale et Innovation: approche de leur complémentarité dans une perspective de PME". Paper presented at 7ème Congrès de l'ADERSE, La Rochelle, France.
  • Ferauge, P., Arnone, L., Geerts, A., & Pozniak, L. (2010). "La responsabilité sociétale des entreprises : l'internet comme outil de communication vers les parties prenantes". Paper presented at 7ème Congrès de l'ADERSE, La Rochelle, France.
  • Pozniak, L., Croquet, M., Arnone, L., & Geerts, A. (2010). "The Determiners of the Virtual Financial Communication of Small and Medium-sized Firms Quoted on Unregulated Belgian Markets". Paper presented at Global Conference on Business and Finance 2010, Hawaii, United States - Hawaii.
  • Arnone, L., Ferauge, P., Geerts, A., & Pozniak, L. (2010). "Internet comme outil de communication RSE". Eprint/Working paper retrieved from https://orbi.umons.ac.be/20.500.12907/5237.
  • Arnone, L., Geerts, A., & Scoubeau, C. (2010). "Vers un Modèle Pratique des Stratégies Internationales de Création de Communautés Virtuelle B-to-C". Eprint/Working paper retrieved from https://orbi.umons.ac.be/20.500.12907/22907.

2009

  • Arnone, L., Colot, O., Croquet, M., Geerts, A., & Pozniak, L. (30 September 2009). Global Brands, Local Communities: International Strategies for Company Managed Virtual Communities. "Global Conference on Business and Finance Proceedings, 4" (2), 188-202.
  • Arnone, L., Geerts, A., & Scoubeau, C. (01 January 2009). Implementing Company-Managed Virtual Communities as a Relationship Marketing Tool a Decision System Analysis. "Journal of Customer Behaviour, 8" (1), 5-27.
  • Buisseret, F., Mathieu, V., & Semay, C. (20 October 2009). Glueball phenomenology and the relativistic flux tube model. "Physical Review. D, Particles and Fields, 80" (Issue 7), 074021 (16. doi:10.1103/PhysRevD.80.074021
  • Crivillers, N., Furukawa, S., Minoia, A., Ver Heyen, A., Mas-Torrent, M., Sporer, C., Linares, M., Volodin, A., Van Haesendonck, C., Van Der Auweraer, M., Lazzaroni, R., De Feyter, S., Veciana, J., & Rovira, C. (06 May 2009). Two-Leg Molecular Ladders Formed by Hierarchical Self-Assembly of an Organic Radical. "Journal of the American Chemical Society, 131" (17), 6246-6252. doi:10.1021/ja900453n
  • Geerts, A., Arnone, L., & Scoubeau, C. (14 March 2009). "Event's Sponsoring as a Communication Tool to tribes : International Brands vs Consumer Point of View". Paper presented at 67th International Atlantic Economic Conference, Rome, Italy.
  • Arnone, L. (2009). "Fidélisation 2.0 : Etude des Processus de Création et de Gestion des Communautés Virtuelles B-to-C". Paper presented at 2ème Conférence Internationale E-Commerce et Gouvernance de l'Internet, Sousse, Tunisia.
  • Colot, O., Pozniak, L., Croquet, M., Arnone, L., & Geerts, A. (2009). "La communication financière et Internet. Analyse du site web des entreprises cotées sur le Marché Libre". Paper presented at ECommerce & Internet Gouvernance, International Conference, Sousse, Tunisia.
  • Arnone, L., Colot, O., Croquet, M., Geerts, A., & Pozniak, L. (2009). "Global Brands, Local Communities: International Strategies for Company Managed Virtual Communities". Paper presented at Global Conference on Business and Finance (GCBF) 2009, San Jose, Costa Rica.

2008

  • Mastroleo, F., Pycke, B., Boon, N., De Weever, H., Hendricks, L., Wattiez, R., Mergeay, M., & Verstraete, W. (31 January 2008). "Micropollutants in closed life-support systems: the case of triclosan, a biocide excreted via urine". Paper presented at Publication: 37th COSPAR Scientific Assembly, Montréal, Canada.
  • Arnone, L., Geerts, A., & Scoubeau, C. (2008). "How to Build Company-Managed Virtual Communities in Relationship Marketing Programs". Paper presented at 16th International Colloquium in Relationship Marketing, Swansea, United Kingdom.
  • Belayew, A. (2008). "Homeodomain transcription factors DUX4, PITX1 and DUX4c: new actors in the molecular mechanism of FSHD". Paper presented at 3rd International Congress of Myology, Marseille, France.
  • Geerts, A., Scoubeau, C., & Arnone, L. (2008). "New Luxury : The Transposition of a US Consumption Trend in Belgium". Eprint/Working paper retrieved from https://orbi.umons.ac.be/20.500.12907/14395.

2007

  • Beauloye, L., Bricman, C., Colmant, B., Heldenbergh, A., & Scoubeau, C. (2007). Communication financière : comment tourner une obligation en source d'opportunités ? "Finance Management", (12), 22-30.
  • Geerts, A., Scoubeau, C., & Arnone, L. (13 September 2007). "New Luxury : The Transposition of a US Consumption Trend in Belgium". Paper presented at 3rd Annual Colloquium of the Academy of Marketing : Brand, Corporate Identity and Reputation, SIG, London, United Kingdom.

2006

  • Scoubeau, C., Heldenbergh, A., Arnone, L., & Croquet, M. (01 May 2006). Financial Communication by Belgian Banks and Insurance Companies during a Periode of Transition. "Corporate Communications, 11" (2), 174-188.
  • Arnone, L., Geerts, A., & Scoubeau, C. (05 January 2006). "Building and strengthening the link with consumer tribes : An analysis of the major Belgian outdoor tribal events". Paper presented at 11th International Conference on Corporate and Marketing Communications, Ljubliana, Unknown/unspecified.
  • Leclère, P. (11 December 2006). "Organic Semiconducting Nanostructures obtained by Self-Assembling Processes: An AFM Characterization" [Paper presentation]. Third Meeting on Molecular Electronics - ElecMol'06, Grenoble, France.
  • De Weireld, G., Baele, J.-M., Legrain, H., & Raucq, V. (01 January 2006). "Influence du taux d'humidité sur les capacités d'adsorption du CO2 et du CH4 sur des charbons" [Paper presentation]. Journées scientifiques du GFEC2006 (Groupe Français d'Etude des Carbones), Presqu'île de Giens, France.
  • Burtea, C., Laurent, S., Vander Elst, L., Toubeau, G., & Muller, R. (15 May 2006). "Molecular imaging of angiogenic blood vessels in vulnerable atherosclerotic plaques with a mimetic of RGD peptide grafted to Gd-DTPA". Poster session presented at Opening Life Science Facilities, Philips Research Europe, Eindhoven, Netherlands.

2005

  • Heldenbergh, A., & Scoubeau, C. (01 May 2005). The Role of Financial Communication in Public Share Issues : an analysis of the Belgian Experience. "Corporate Communications, 10" (3), 189-200. doi:10.1108/13563280510614456
  • Arnone, L., Dupont, C., Mahy, B., & Spataro, S. (01 January 2005). Human Resource Management and Labour Demand Dynamics in Belgium. A Microeconometric Analysis Using Employers Matched Data. "International Journal of Manpower, 26" (7-8), 724-743. doi:10.1108/01437720510628158

2004

  • Croquet, M., Arnone, L., Scoubeau, C., & Heldenbergh, A. (2004). Fusions bancaires : quelle communication financière. "Banque et Stratégie", (218), 35-39.

2003

  • Scoubeau, C., Heldenbergh, A., & Ponchau, C. (2003). De la nécessité d'une approche globale de communication financière dans le cas d'une opération d'introduction en bourse. "Revue Bancaire et Financière", (4), 237-242.
  • Scoubeau, C., Balasse, A., & Goczol, J. (01 March 2003). A qualitative approach of how belgian firms managers conceive competitiveness. "International Advances in Economic Research, 9" (1).
  • Scoubeau, C., Heldenbergh, A., & Ponchau, C. (07 April 2003). "Some strategic aspects of financial communication in the case of public offering". Paper presented at New Challenges for corporate and Marketing Communications, London, United Kingdom.
  • Nguyen, A.-T., Malonne, H., Duez, P., Vanhaelen-Fastre, R., Fontaine, J., & Vanhaelen, M. (28 January 2003). "Isolation and structure determination of potential cytotoxic constituents from Plumbago zeylanica". Paper presented at 27th Landelijk Overleg Farmacognosie Symposium, Anvers, Belgium.
  • Scoubeau, C., & Duckstein, C. (2003). "Les services offerts avant l'entrée à l'Université: information et orientation des futurs étudiants". Paper presented at l'Accueil, l'Information et l'Orientation des Etudiants, Rabat, Morocco.

2002

  • Scoubeau, C. (01 March 2002). A strategic approach to industrial construction firms in Belgium. "International journal for Construction Marketing, 3" (2), 31-41.
  • Scoubeau, C., & Goczol, J. (29 April 2002). "Main priorities in the field of industrial communication and behaviour: Some empirical results from a sample of Belgian Firms". Paper presented at 7th international conference on corporate and marketing communications, Anvers, Belgium.
  • Bekaert, X., Boulanger, N., & Vasquez-Poritz, J. F. (2002). Gravitational Lorentz Violations from M-Theory. "Journal of High Energy Physics". doi:10.1088/1126-6708/2002/10/053

2001

  • Scoubeau, C., & Goczol, J. (23 April 2001). "Corporate communication and strategy in the field of projects". Paper presented at 6th international conference on corporate and marketint communication, Belfast, Ireland.

2000

  • Scoubeau, C. (01 September 2000). "Technological and relational positioning : the main dimensions of Belgian firms working on projects". Paper presented at 16th Annual IMP Conference, Bath, United Kingdom.
  • Scoubeau, C., & Couvreur, P. (2000). "Les approches multidimentionnelles au service de l'analyse du comportement d'entreprises travaillant sur projets industriels". Paper presented at 2ème Colloque francophone sur les sondages, Bruxelles, Belgium.

1999

  • Scoubeau, C. (01 January 1999). How to select the best projects in the construction industry. "Advances in Business Marketing and Purchasing, 8", 131-135,230-234.

1998

  • Scoubeau, C. (1998). Approches stratégiques du marketing des projets industriels. In I. Pannecoucke, W. Lahaye, J. Vranken, R. Van Rossem, I. Pannecoucke (Ed.), W. Lahaye (Ed.), J. Vranken (Ed.), ... R. Van Rossem (Ed.), "annuaire marketing" (pp. 114-127). Academia Press.
  • Scoubeau, C. (01 November 1998). Relational network and information system of belgians firms. "International Advances in Economic Research, 4" (4), 448.
  • Scoubeau, C., Balasse, A., & Goczol, J. (01 February 1998). Strategies and industrial reality : experience from belgian firms. "International Advances in Economic Research, 4" (1), 96.
  • Scoubeau, C., Balasse, A., & Goczol, J. (01 January 1998). Stratégies et performances : une enquête en milieu industriel. "Gestion 2000, 4", 117-137.

1997

  • Scoubeau, C. (1997). "The behaviour of some important belgian construction firms : how to succeed in obtaining contracts". Paper presented at The 2nd National Construction Marketing Conférence, Oxford, United Kingdom.

1993

  • Verlinden, O., Conti, C., & Dehombreux, P. (1993). "Un critère objectif pour l'estimation de la qualité d'une base de modes composants en systèmes multicorps flexibles". Paper presented at Colloque national en calcul des structures, Giens, France.